Oppihistoriallisen seuran vuoden 2020 ohjelma

Syksy 2020

Seuran sääntömääräinen syyskokous pidetään torstaina 26. marraskuuta 2020 kello 17:00 alkaen Kansalliskirjastossa (Unioninkatu 36), kokoontuminen ala-aulassa.

Koronavirustilanteen vuoksi jäseniä suositellaan osallistumaan kokoukseen ensisijaisesti ennakkoon, mikä on mahdollista väliaikaisen lain mukaisesti. Ennakko-osallistuminen tapahtuu lähettämällä sähköpostia 25. marraskuuta 2020 kello 24:00 mennessä osoitteeseen sihteeri@oppihistoriallinenseura.fi ja ilmoittamalla sähköpostiviestissä joko että hyväksyy esityslistan päätösesitykset (Esim. ”Osallistun ennakkoon SOSin syyskokoukseen 2020. Hyväksyn kokouksen esityslistan päätösesitykset.”) tai ettei hyväksy päätösesityksiä, jolloin tulee ilmoittaa omat päätösesityksensä (esim. ”Osallistun ennakkoon SOSin syyskokoukseen 2020. Hyväksyn kokouksen esityslistan kaikki muut päätösesitykset paitsi 5 kohdan päätösesityksen. Oma esitykseni on [oma päätösesitys].”).

Ennakko-osallistumisen tarkoitus on varmistaa, että Seuran kaikki jäsenet eli myös riskiryhmiin kuuluvat voivat osallistua syyskokouksen päätöksentekoon. Syyskokoukseen on mahdollista osallistua ennakkoon vain sähköpostitse.

Niiden, jotka haluavat osallistua syyskokoukseen kokouspaikalla, tulee noudattaa tarkasti ohjeita: kasvomaskia suositellaan käyttämään Kansalliskirjaston sisätiloissa, kokoukseen ei saa tulla sairaana, hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta on huolehdittava ja muihin ihmisiin on pidettävä 1–2 metrin turvaetäisyys.

Ohjelmassa ei ole tänä vuonna esitelmää syyskokouksen yhteydessä.

Kevään 2020 ohjelma

Seuran kevätkokous on torstaina 27. helmikuuta 2020 kello 17:00 Tieteiden talon (Kirkkokatu 6) salissa 104. Kokouksen esityslistalla ovat sääntömääräiset asiat. Kevätkokouksen jälkeen filosofian Patricia Berg pitää esitelmän ”Hilma Granqvistin antropologinen työ Palestiinassa 1920- ja 1930-luvulla”. Tämän jälkeen on mahdollisuus illalliseen ravintola Rodolfossa (Kirkkokatu 5).

Koronaviruspandemian vuoksi loppukevään 2020 ohjelma on peruuntunut.