Syksyn ohjelma / Program för hösten 2022

Syyskuu

Vierailu Yliopistomuseoon torstaina 29.9. klo 16.45 (Unioninkatu 34)

Tervetuloa vierailulle Helsingin Yliopiston päärakennukselle, jonka vanhan puolen peruskorjaus valmistui hiljattain. Päärakennuksen taide- ja patsaskokoelma tarjoavat mahdollisuuden syventyä Yliopiston historiaan.

Opastettu kierros alkaa klo 16.45 päärakennuksen vanhan puolen ala-aulasta.

Kierroksen jälkeen ohjelma jatkuu illanvietolla ravintola Bryggerissä (Sofiankatu 2).

Marraskuu

Seuran syyskokous Tieteiden talolla tiistaina 22.11. klo 17.00 (Kirkkokatu 6, sali 504)

Seuran syyskokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat ja kokouksen jälkeen dosentti Kati Parppei esitelmöi Venäjän kansallisesta historiakuvastosta.

Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös etäyhteyksin. Linkki tapahtumaan toimitetaan myöhemmin.

Joulukuu

Seuran pikkujoulut järjestetään torstaina 15.12. klo 17.
Ohjelmasta tiedotetaan myöhemmin.

Torsdagen 29.9. kl. 16.45 besök på Universitetsmuseet (Unionsgatan 34)

Hjärtligt välkomna till en guidad tur i Universitetets huvudbyggnad, vars äldre sida nyligen blev färdig efter renoveringen. Museets konstsamling är ett fascinerande sätt att fördjupa sig i Universitetets historia.

Den guidade turen börjar kl. 16.45 och vi träffas i nedre entréhallen i huvudbyggnadens äldre sida.

Efter turen samlas vi på restaurant Bryggeri för kvällssamkväm (Sofiagatan 2).

November

Tisdagen 22.11. kl. 17.00 hålls Samfundets höstmöte i Vetenskapernas Hus (Kyrkogatan 6, sal 504). Efter mötet håller docent Kati Parppei ett föredrag om Rysslands nationella historiebild.

Länken till mötet och föredraget kommer att sändas senare.

December

Samfundets julfest firas torsdagen 15.12. kl. 17. Mera information om programmet kommer att sändas under hösten.